TEMBANG KINANTHI DAN ARTINYA, DAN TEMBUNG-TEMBUNG INGKANG MBOTEN DIMANGARTOSI KALIYAN DASANAMANIPUN
TEMBANG KINANTHI DAN ARTINYA, DAN TEMBUNG-TEMBUNG INGKANG MBOTEN DIMANGARTOSI KALIYAN DASANAMANIPUN - Hallo sahabat KUMPULAN TUGAS SMA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul TEMBANG KINANTHI DAN ARTINYA, DAN TEMBUNG-TEMBUNG INGKANG MBOTEN DIMANGARTOSI KALIYAN DASANAMANIPUN, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan
Artikel BAHASA JAWA, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.
Judul : TEMBANG KINANTHI DAN ARTINYA, DAN TEMBUNG-TEMBUNG INGKANG MBOTEN DIMANGARTOSI KALIYAN DASANAMANIPUN
link : TEMBANG KINANTHI DAN ARTINYA, DAN TEMBUNG-TEMBUNG INGKANG MBOTEN DIMANGARTOSI KALIYAN DASANAMANIPUN
Anda sekarang membaca artikel TEMBANG KINANTHI DAN ARTINYA, DAN TEMBUNG-TEMBUNG INGKANG MBOTEN DIMANGARTOSI KALIYAN DASANAMANIPUN dengan alamat link https://zorrd.blogspot.com/2016/06/tembang-kinanthi-dan-artinya-dan.html
Judul : TEMBANG KINANTHI DAN ARTINYA, DAN TEMBUNG-TEMBUNG INGKANG MBOTEN DIMANGARTOSI KALIYAN DASANAMANIPUN
link : TEMBANG KINANTHI DAN ARTINYA, DAN TEMBUNG-TEMBUNG INGKANG MBOTEN DIMANGARTOSI KALIYAN DASANAMANIPUN
TEMBANG KINANTHI DAN ARTINYA, DAN TEMBUNG-TEMBUNG INGKANG MBOTEN DIMANGARTOSI KALIYAN DASANAMANIPUN
Slamat siang sahabat zorrd, di kesempatan kali ini saya akan berbagi tentang TEMBANG KINANTHI DAN TEMBUNG-TEMBUNG INGKANG MBOTEN DIMANGARTOSI KALIYAN DASANAMANIPUN. Langsung aja cekidott yaaa, gunakan dengan bijak ^_^
TEMBANG
KINANTHI
1
|
Mangka kanthining tumuwuh,
Salami mung awas eling,
Eling lukitaning alam,
Dadi wiryaning dumadi,
Supadi nir ing sangsaya,
Yeku pangreksaning urip.
|
Padahal bekal hidup,
selamanya waspada
dan ingat,
Ingat akan pertanda
yang ada
di alam ini,
Menjadi kekuatannya
asal-usul, supaya lepas dari sengsara.
Begitulah memelihara
hidup.
|
2
|
Marma den taberi kulup,
Angulah lantiping ati,
Rina wengi den anedya,
Pandak panduking pambudi,
Bengkas kahardaning driya,
Supaya dadya utami.`
|
Maka rajinlah anak-anakku,
Belajar menajamkan
hati,
Siang malam
berusaha,
merasuk ke dalam
sanubari,
melenyapkan nafsu
pribadi,
Agar menjadi
(manusia) utama.
|
3
|
Pangasahe sepi samun,
Aywa esah ing salami,
Samangsa wis kawistara,
Lalandhepe mingis mingis,
Pasah wukir reksamuka,
Kekes srabedaning budi.
|
Mengasahnya di alam
sepi (semedi),
Jangan berhenti
selamanya,
Apabila sudah
kelihatan,
tajamnya luar biasa,
mampu mengiris
gunung penghalang,
Lenyap semua
penghalang budi.
|
4
|
Dene awas tegesipun,
Weruh warananing urip,
Miwah wisesaning tunggal,
Kang atunggil rina wengi,
Kang mukitan ing sakarsa,
Gumelar ngalam sakalir.
|
Awas itu artinya,
tahu penghalang
kehidupan,
serta kekuasaan yang
tunggal,
yang bersatu siang
malam,
Yang mengabulkan
segala kehendak,
terhampar alam semesta.
|
5
|
Aywa sembrana ing kalbu,
Wawasen wuwus sireki,
Ing kono yekti karasa,
Dudu ucape pribadi,
Marma den sembadeng sedya,
Wewesen praptaning uwis.
|
Hati jangan lengah,
Waspadailah
kata-katamu,
Di situ tentu
terasa,
bukan ucapan
pribadi,
Maka tanggungjawablah,
perhatikan semuanya sampai tuntas.
|
6
|
Sirnakna semanging kalbu,
Den waspada ing pangeksi,
Yeku dalaning kasidan,
Sinuda saka sethithik,
Pamothahing nafsu hawa,
Linalantih mamrih titih.
|
Sirnakan keraguan
hati,
waspadalah terhadap pandanganmu,
Itulah caranya
berhasil,
Kurangilah sedikit
demi sedikit godaan hawa nafsu,
Latihlah agar
terlatih.
|
7
|
Aywa mematuh nalutuh,
Tanpa tuwas tanpa kasil,
Kasalibuk ing srabeda,
Marma dipun ngati-ati,
Urip keh rencananira,
Sambekala den kaliling.
|
Jangan terbiasa
berbuat aib,
Tiada guna tiada
hasil,
terjerat oleh aral,
Maka
berhati-hatilah,
Hidup ini banyak
rintangan,
Godaan harus
dicermati.
|
8
|
Umpamane wong lumaku,
Marga gawat den liwati,
Lamun kurang ing pangarah,
Sayekti karendhet ing ri.
Apese kasandhung padhas,
Babak bundhas anemahi.
|
Seumpama orang
berjalan,
Jalan berbahaya
dilalui,
Apabila kurang
perhitungan,
Tentulah tertusuk
duri,
celakanya terantuk
batu,
Akhirnya penuh luka.
|
9
|
Lumrah bae yen kadyeku,
Atetamba yen wus bucik,
Duweya kawruh sabodhag,
Yen tan nartani ing kapti,
Dadi kawruhe kinarya,
Ngupaya kasil lan melik.
|
Lumrahnya jika
seperti itu,
Berobat setelah
terluka,
Biarpun punya ilmu
segudang,
bila tak sesuai
tujuannya,
ilmunya hanya
dipakai mencari nafkah dan pamrih.
|
10
|
Meloke yen arsa muluk,
Muluk ujare lir wali,
Wola wali nora nyata,
Anggepe pandhita luwih,
Kaluwihane tan ana,
Kabeh tandha tandha sepi.
|
Baru kelihatan jika
keinginannya muluk-muluk,
Muluk-muluk
bicaranya seperti wali,
Berkali-kali tak
terbukti,
merasa diri pandita istimewa,
Kelebihannya tak
ada,
Semua bukti sepi.
|
11
|
Kawruhe mung ana wuwus,
Wuwuse gumaib gaib,
Kasliring thithik tan kena,
Mancereng alise gathik,
Apa pandhita antiga,
Kang mangkono iku kaki,
|
Ilmunya sebatas
mulut,
Kata-katanya di
gaib-gaibkan,
Dibantah sedikit
saja tidak mau, mata membelalak alisnya menjadi satu,
Apakah yang seperti
itu pandita palsu,..anakku ?
|
12
|
Mangka ta kang aran laku,
Lakune ngelmu sejati,
Tan dahwen pati openan,
Tan panasten nora jail,
Tan njurungi ing kahardan,
Amung eneng mamrih ening.
|
Padahal yang disebut
“laku”,
sarat menjalankan
ilmu sejati tidak suka omong kosong dan tidak suka memanfaatkan hal-hal
sepele yang bukan haknya,
Tidak iri hati dan
jail,
Tidak melampiaskan
hawa nafsu. Sebaliknya, bersikap tenang agar menggapai keheningan jiwa.
|
13
|
Kaunanging budi luhung,
Bangkit ajur ajer kaki,
Yen mangkono bakal cikal,
Thukul wijining utami,
Nadyan bener kawruhira,
Yen ana kang nyulayani.
|
Luhurnya
budipekerti,
pandai beradaptasi,
anakku !
Demikian itulah awal
mula,
tumbuhnya benih
keutamaan,
Walaupun benar
ilmumu,
bila ada yang
mempersoalkan..
|
14
|
Tur kang nyulayani iku,
Wus wruh yen kawruhe nempil,
Nanging laire angalah,
Katingala angemori,
Mung ngenaki tyasing liyan,
Aywa esak aywa serik.
|
Walau orang yang
mempersoalkan itu, sudah diketahui ilmunya dangkal,
tetapi secara lahir
kita mengalah,
berkesanlah
persuasif,
sekedar
menggembirakan hati orang lain.
Jangan sakit hati
dan dendam.
|
15
|
Yeku ilapating wahyu,
Yen yuwana ing salami,
Marga wimbuh ing nugraha,
Saking heb Kang mahasuci,
Cinancang pucuking cipta,
Nora ucul ucul kaki.
|
Begitulah sarat
turunnya wahyu,
Bila teguh
selamanya,
dapat bertambah
anugrahnya,
dari sabda Tuhan
Mahasuci,
terikat di ujung
cipta,
tiada terlepas-lepas
anakku.
|
16
|
Mangkono ingkang tinamtu,
Tampa nugrahaning Widhi,
Marma ta kulup den bisa,
Mbusuki ujaring janmi,
Pakoleh lair batinnya,
Iyeku budi premati.
|
Begitulah yang
digariskan,
Untuk mendapat
anugrah Tuhan.
Maka dari itu
anakku,
sebisanya, kalian
pura-pura menjadi orang bodoh terhadap perkataan orang lain,
nyaman lahir
batinnya,
yakni budi yang
baik.
|
17
|
Pantes tinulat tinurut,
Laladane mrih utami,
Utama kembanging mulya,
Kamulyan jiwa dhiri,
Ora ta yen ngeplekana,
Lir leluhur nguni-uni.
|
Pantas menjadi suri
tauladan yang ditiru,
Wahana agar hidup
mulia,
kemuliaan jiwa raga.
Walaupun tidak
persis, seperti nenek moyang dahulu.
|
18
|
Ananging ta kudu kudu,
Sakadarira pribadi,
Aywa tinggal tutuladan,
Lamun tan mangkono kaki,
Yekti tuna ing tumitah,
Poma kaestokna kaki.
|
Tetapi harus giat
berupaya, sesuai kemampuan diri,
Jangan melupakan
suri tauladan,
Bila tak berbuat
demikian itu anakku,
pasti merugi sebagai
manusia.
Maka lakukanlah
anakku !
|
TEMBUNG-TEMBUNG INGKANG MBOTEN
DIMANGARTOSI KALIYAN DASANAMANIPUN
PADA
|
TEMBUNG
|
MAKNA
|
DASANAMANIPUN
|
2
|
Angulah
|
Belajar
|
Sinau
|
Pandak
|
Masuk
|
Mlebu ning
|
|
Bengkas
|
Melenyapkan
|
Ngilangi
|
|
Kahardaning
|
Nafsu
|
Angkara
|
|
4
|
Miwah
|
Serta
|
Mawa
|
|
Wisesaning
|
Kekuasaan
|
Kekuwasaan
|
|
Atunggil
|
Bersatu
|
Nyiji(dadi siji)
|
|
Mukitan
|
mengabulkan
|
Ngabulake
|
|
sakarsa
|
kehendak
|
Kekarepan
|
6
|
Pangeksi
|
Pandanganmu
|
lamur
|
|
Kasidan
|
Berhasil
|
kekadadeyanan
|
|
Linalantih
|
latihlah
|
Latihana
|
8
|
Marga
|
Jalan
|
Dalan
|
|
Lamun
|
Kurang
|
Kendo
|
|
Pangarah
|
Perhitungan
|
Petung
|
|
Karendhet
|
Tertusuk
|
Cantheng
|
10
|
Ujere
|
Bicaranya
|
Canthas
|
|
Wola-wali
|
Berkali-kali
|
Bola-bali
|
|
Tan
|
tidak
|
Ora
|
12
|
Mamrih
|
jiwa
|
Jiwa
|
|
Mangka
|
padahal
|
Padahal
|
|
Dahwen
|
Omong kosong
|
|
|
Panasten
|
Iri hati
|
Serik
|
|
Kahardan
|
Bersikap tenang
|
Anteng
|
14
|
Ngulayani
|
Mempersoalkan
|
|
|
Wus wruh
|
Sudah diketahui
|
Wes dingerteni
|
|
Angemori
|
Persuasif
|
persuasif
|
Ngenaki
|
Menggembirakan
|
Nyenengake
|
|
|
Aywa
|
Jangan
|
aja
|
Esak
|
Sakit hati
|
Lara ati
|
|
16
|
Tinamtu
|
Digariskan
|
Digareske
|
|
Widhi
|
Anak
|
Anak
|
|
Marma
|
sebisanya
|
Sabisane
|
|
Pakoleh
|
Nyaman
|
Nyaman
|
|
Iyeku
|
Yakni
|
Yaiku
|
18
|
Kudu-kudu
|
Giat berupaya
|
Mempeng
|
|
Sakadarira
|
Kemampuan
|
Kabisan
|
|
Tinggal
|
melupakan
|
Nglalekake
|
|
Lamun
|
Bila
|
Yen
|
|
Tuna
|
merugi
|
Nuna
|
|
Kaestokna
|
lakukanlah
|
Lakonono
|
|
Kaki
|
Anak
|
Anak
|
ENJOY IT ^_^
Demikianlah Artikel TEMBANG KINANTHI DAN ARTINYA, DAN TEMBUNG-TEMBUNG INGKANG MBOTEN DIMANGARTOSI KALIYAN DASANAMANIPUN
Sekianlah artikel TEMBANG KINANTHI DAN ARTINYA, DAN TEMBUNG-TEMBUNG INGKANG MBOTEN DIMANGARTOSI KALIYAN DASANAMANIPUN kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.
Anda sekarang membaca artikel TEMBANG KINANTHI DAN ARTINYA, DAN TEMBUNG-TEMBUNG INGKANG MBOTEN DIMANGARTOSI KALIYAN DASANAMANIPUN dengan alamat link https://zorrd.blogspot.com/2016/06/tembang-kinanthi-dan-artinya-dan.html
Makasih yaa membantu banget
ReplyDeleteMaaf, judulnya apa?
ReplyDeleteNice lah
ReplyDeleteOrakmudeng pakde
ReplyDeleteKalo di YouTube kinati indah ini judulnya apa pak, trims
ReplyDeleteMakAsih banget jadi ngerti q artix
ReplyDeletebacod
ReplyDeleteHai
ReplyDeleteGg
ReplyDelete